Tento materiál určí:
Data budou k dispozici v roce 2018 a doplněna na tomto odkaze.
Je třeba vytvořit takovou parkovací politiku, která si dokáže poradit s negativním vlivem automobilové dopravy ve městě, a přitom podpořit podnikání a ekonomiku měst. Jde tedy především o hledání rovnováhy.
K politice veřejného parkování neodmyslitelně patří jisté napětí mezi třemi hlavními cíli, které má většina měst: rozvoj místní ekonomiky (zachování ekonomické životaschopnosti), zvyšování příjmů z poplatků za parkování a řízení poptávky po dopravě. Druhé dva cíle znamenají nutnost snižovat počet parkovacích míst a/nebo zavádět poplatky za jejich použití, zatímco v rámci prvního cíle se obvykle tvrdí, že je třeba vybudovat co největší možný počet parkovacích míst, aby se nestalo, že některá komerční aktivita nebo vnitřní investice související s automobilovou dopravou z oblasti zmizí. Ačkoliv optimální rovnováhy mezi těmito třemi cíli nelze vždy dosáhnout, je zřejmé, že pokud jeden z nich převáží na úkor ostatních, ocitnou se město pod značným tlakem veřejnosti.
V jednom městě postavili 15 nových parkovacích míst, protože si to přála veřejnost. Jenže vznikly na místě, kde si ještě před nedávnem hráli kluci fotbal, jenže těch se nikdo nezeptal, co si přejí. Prostě vše má svůj rub a líc.
V centru Olomouce byla otevřena nová, kavárna - Café New One. Rekonstrukce zahrnovala i pět zrušených parkovacích míst, nahrazených venkovním posezením. V Olomouci si jen málokdo všiml, že zmizelo parkování, nikdo neprotestoval. Proč by člověk nevyužil něco lepšího, atraktivnějšího? Máte podobné příklady i ze svého okolí?