Tato stránka je připravována ve spolupráci se Zahraniční kanceláři města Vídně, Karmelitská 25, 118 00 Praha 1 - www.eurocommpr.cz
SUMP podle Vídně - víc cyklistů, více se využívá veřejná doprava a méně se používá aut. O plánech udržitelné městské mobility se toho hodně napovídá. Achylovou patou v České republice je návrh indikátorů. Které město u nás postupuje stejně, jako například Vídeň, kde se nebáli říci, že chtějí snížit využívání aut na 15% do roku 2050 a k tomu zavést konkrétní opatření? Proč se to ve Vídni daří a u nás ne? Zdá se, že ještě města neumí komunikovat ...více
Cíle Vídně do roku 2030 a 2050. V konceptu měst stále hovoříme o dlouhodobé vizi, dlouhodobém koncepčním plánování atp. Města si vytyčují cíle, aby podložila svou politiku rozvoje nejen dokumenty a texty, ale také čísly. Dále aby stimulovala také soukromý sektor k investicím, jež jsou v souladu s cíli... číst dále
Vídeň má městský plán rozvoje STEP 2025. Pokud uvažujete o strategickém plánování rozvoje města v konceptu smart city, pak se lze inspirovat postupy, které zavádí Vídeň ve svém novém rozvojovém plánu STEP 2025. K tomuto plánu navíc Vídeň nabízí možnost osobního seznámení se s novými inovativními koncepty na přidružené... číst dále
Vídeň: cyklistická a pěší doprava v číslech.Ve spolupráci se zahraniční kanceláři města Vídně zveřejňujeme vybrané odkazy a příklady informací týkajících se pěší a cyklistické dopravy. 1) Agentura pro mobilitu (Mobilitätsagentur) poskytuje 12 bezplatných veřejných pumpiček na kolo, které jsou u vybraných stojanů napříč městem. A v loňském roce také vydala 250.000 aktualizovaných cyklistických map...více
Vídeň podporuje vznik zelených oáz v ulicích (aktualita z 14.7.2017) - Loni 15, letos bezmála 30 a město jich chce ještě víc. Malá zelená oáza přímo před domovními dveřmi, místečko k odpočinku na venkovním vzduchu, prostor na setkávání nebo pro hry – to vše může být takzvaný parklet. Nyní se objevují i v ulicích Vídně. Co přesně je parklet? Parklet je vlastně malý park nebo místo na sezení zřízené na ulici, respektive parkovacím ...více
2017/06/19 - Appka WienMobil: najde nejlevnější, nejekologičtější i nejrychlejší cestu ve městě. Vídeňský dopravní podnik Wiener Linien spustil novou appku – WienMobil. Aplikace najde nejlevnější, nejekologičtější i nejrychlejší cestu, podle toho, jaká je preference uživatele. Do vyhledávače ovšem není integrována pouze městská hromadná doprava, ale i systém sdílení kol a aut a dokonce i taxi. Kouzlo appky spočívá v kombinaci všech těchto druhů dopravy. Appka ...více
Vídeň: Grätzelräder? – Nákladní kola, která Vídeň půjčuje zdarma.Vyzvednout děti ze školky, jet na větší nákup či vyzvednout rozměrný balík na poště. Většina lidí by na vyřízení těchto aktivit využila vůz. Ve Vídni existují ale tzv. Grätzelräder, nákladní kola, která představují ekologičtější a také levnější variantu. K vypůjčení jsou zdarma. "V současné době je ve Vídni k zapůjčení zatím jen sedm nákladních kol,...více
Řekni to Vídni: aplikace na podněty obyvatel Vídeň v rámci digitální strategie spustila v únoru 2017 aplikaci, která obyvatelům umožňuje během půl minuty poslat jakýkoli podnět. Zaslané návrhy přímo na místě vyřeší zásahová skupina a případ v aplikaci označí za vyřešený. Podobnou aplikaci má i Praha. Vídeňané mohou prostřednictvím této aplikace posílat podněty přímo městské správě. Každý, kdo ...více
Vídeň dá svým občanům až 800 € na nákup nákladních kol. Město Vídeň začne od března 2017 finančně podporovat své obyvatele a zaměstnavatele při nákupu nákladních kol. V případě nákupu běžného cargokola přispěje město částkou až 800 €, maximálně ale do 50 % ceny bicyklu. Podmínkou je nákup nového kola a nutnost kolo dále vlastnit alespoň po dva roky. V případě pořízení elektrifikované verze mohou obyvatelé obdržet ...více