Úplné zadání úlohy:
Stávající autobusová městská hromadná doprava (MHD) v Přerově je součástí Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (viz http://www.idsok.cz/), v rámci kterého jsou linky MHD Přerov označeny číselnou řadou 1**. V roce 2018 by mělo dojít k významné redukci možnosti používat krajských autobusových linek v rámci tras MHD Přerov, a proto bude potřeba změn linek nebo nových linek MHD Přerov. Na budoucí změny linek MHD Přerov bude mít vliv realizace 3 plánovaných dopravních staveb, z důvodu kterých je třeba navrhnout i alternativní návrhy nového trasování změněných, nově navržených i stávajících linek:
- přímé propojení ulic Velké Novosady a Tovární (tzv. „průpich“)
- otevření úseku dálnice D 1 Lipník nad Bečvou – Přerov včetně mimoúrovňové křižovatky (MÚK) s dálnicí D 1 na Předmostí
- rekonstrukce železniční trati přes řeku Bečvu včetně železničního nadjezdu v ulici Dluhonské u Přerovských chemických závodů (PRECHEZA a. s.)
Cílem úlohy je dále návrh nové „expresní“ linky MHD z Předmostí přímo na železniční stanici (s předpokladem určitého finančního a výkonového omezení). V části za železniční tratí (v oblasti železniční stanice z druhé strany) je plánován nový terminál veřejné hromadné dopravy (VHD) s přechodem pro chodce přes železniční stanici a dále směrem na jihozápad nová „Průmyslová zóna Letiště“ – obě tyto oblasti je třeba nově napojit na systém linek MHD Přerov.