Hlavním cílem úlohy je udělat analýzu vývoje dopravy v časovém stadiu po roce 2018 po otevření přímého spojení ulic Velké Novosady a Tovární (tzv. „průpichu“) a se zaměřením na jeho potřebu (před zprovozněním celé dálnice D 1, ke kterému dojde nejdříve na konci roku 2020). V současné době poskytuje největší kapacitu automobilové dopravě spojení Předmostí ulicemi Polní a Tržní s křižovatkou ulic Velké Novosady a Komenského. Jako další kroky jsou ve výše uvedeném směru připraveny projekty nového mimoúrovňového křížení s železniční tratí a projekt přímého spojení ulic Velké Novosady a Tovární (tzv. „průpichu“). V roce 2018 se
předpokládá zprovoznění dálnice D 1 pouze v úseku Lipník nad Bečvou – Přerov (mimoúrovňová křižovatka se silnicí I/55). Dalším cílem úlohy je navrhnout budoucí úpravy přímého spojení ulic Velké Novosady a Tovární (tzv. „průpichu“) v době zprovoznění celé dálnice D 1. Je doporučeno se orientovat spíš na změnu dopravně-inženýrského přístupu a organizace dopravy (vzorem může být např. stávající úprava na třídě 17. listopadu) a zahrnout i navazující úseky ulic.